måndag 1 februari 2010

Att söka drömjobbet

Det har varit lite trögt på jobbfronten under december - januari och det har känts tungt. Jag beslutade mig faktiskt redan i mitten av december att ta det lugnt över helgerna och inte låta mig stressas av bristen på jobb. Det är väl de sista två veckorna som det börjat lossna lite och fler och fler annonser dyker upp.

Har sökt några jobb, men det är framför allt ett som jag hoppas på. Det är ett drömjobb för mig och det är dessutom relativt nära min bostad.

Det är knepigt det där med att söka ett jobb som man nästan skulle göra vad som helst för att få. Jobb som är halvintressanta kan man söka flera om dagen men drömjobbet det blir så laddat att det låser sig, man blir rädd att skriva fel saker eller på fel sätt, rädd att rätt och slät klanta till det för sig. Då är det skönt att kunna slänga iväg sin ansökan till sin TRR-kontakt så att man får respons från någon annan innan man skickar iväg den.

Nu håller jag tummarna att jag blir kallad till intevju snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar