fredag 26 mars 2010

Branschdag för bemanningsföretag i Eskilstuna

Var på branschdagen för bemanningsföretag på arbetsförmedlingen i Eskilstuna. Det var enormt mycket folk och långa köer till alla företagen, det kändes nästan övermäktigt och jag trodde inte att jag skulle hinna med särskilt många men jag hann med alla jag tänkt: Arena Personal, Personalstrategerna, Lernia, Adecco, StaffUp, Uniflex och Work Agent.

Till skillnad mot jobbmässan i höstas så var nästan alla företagen nu intresserade av att få CV i handen och de gjorde faktiskt anteckningar på de CV:n som jag lämnade ifrån mig. Självklart vill de fortfarande att man registrerar sig på deras hemsidor men att få lämna ifrån sig ett CV där de gör egna anteckningar känns faktiskt mer seriöst, då får man ju i alla fall en känsla av en chans att bli ihågkommen.

En trevlig sak var att Henrik från Arena Personal, som jag mötte i höstas på Jobbmässan, faktiskt kände igen mig och verkade ha koll på vem jag var och min kompetens. Imponerande med tanke på hur många han måste möta.

Två övriga företag verkade uppriktigt intresserade av mig för specifika uppdrag, så jag får hålla tummarna.

Nu ska jag se till att lägga in CV på de bemanningsföretag jag missat tidigare och komplettera vissa jag påbörjat.

Ligger efter med en del recensioner av rekryteringssajter där jag har registrerat mig, men jag lovar att det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar